Krizové řízení obcí a měst

Krizové řízení obcí a měst

Krizové řízení je klíčová součást bezpečnosti a stability v místní správě

Bohužel i malé obce může potkat neočekávána krizová situace. Starosta a obecní úřad musí následně postupovat v mezích krizového zákona. Většina povinností v souvislosti s krizovým řízením je na obcích s rozšířenou působností. Obce I. typu jsou pak základními prvky veřejné správy při zabezpečování opatření ochrany obyvatelstva, při mimořádných událostech a krizových situacích.

Povinnosti starosty dle krizového zákona (§ 21)

  • Starosta obce musí zajistit připravenost obce na krizové situace, na této připravenosti se podílí i další orgány obce.
  • Zajišťuje provedení stanovených krizových opatření a plní úkoly stanovené starostou obce s rozšířenou působností a orgány krizového řízení při přípravě na krizové situace a při jejich řešení
  • Odpovídá za využívání informačních a komunikačních prostředků a pomůcek krizového řízení určených Ministerstvem vnitra
  • Zajišťuje za krizové situace provedení stanovených krizových opatření v podmínkách správního obvodu obce
  • Zabezpečuje varování a informování osob nacházejících se na území obce před hrozícím nebezpečím a vyrozumění orgánů krizového řízení – např. prostřednictvím místního rozhlasu nebo jiným v místě obvyklým způsobem
  • Nařizuje a organizuje případnou evakuaci osob z ohroženého území obce
  • Organizuje činnost obce v podmínkách nouzového přežití obyvatelstva
  • Při vyhlášení nouzového stavu zajišťuje provedení krizových opatření

Povinnosti obecního úřadu v rámci krizového řízení

  • OÚ poskytuje podklady a informace obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností za účelem zpracování krizového plánu obce s rozšířenou působností.
  • OÚ vede evidenci o přechodných změnách pobytu osob, pro kterou shromažďuje údaje a poskytuje tyto údaje obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností
  • OÚ se podílí na zajištění veřejného pořádku v obci
  • OÚ plní úkoly stanovené krizovým plánem obce s rozšířenou působností
  • OÚ seznamuje fyzické a právnické osoby způsobem v místě obvyklým s charakterem možného ohrožení, s připravenými krizovými opatřeními a se způsobem jejich provedení

V souvislosti s výše uvedenými povinnostmi jsou starostové povinni zpracovávat dokumentaci na základě požadavků krizového zákona. Naše společnost poskytuje obcím komplexní podporu v oblasti krizového řízení.

  • Zpracováváme dokumentaci a udržujeme ji v aktuálním stavu.
  • Navrhujeme krizová opatření dle charakteru nebezpečí, které ohrožují obec
  • Zpracováváme povodňové plány.
  • Účastníme se kontrol státních orgánů.
  • Vedeme a pravidelně aktualizujeme dokumentaci krizového řízení.

Poskytujeme komplexní služby

  • Povodňové plány
  • Krizové karty
  • Analýza ohrožení obcí mimořádnou událostí
  • Plán evakuace obyvatelstva
  • Zpracování dokumentace dle zákona o krizovém řízení
Nezávazná poptávka
Další
služby
Bezpečnost a ochrana zdraví při práci

Bezpečnost a ochrana zdraví při práci

Požární ochrana

Požární ochrana

Koordinátor BOZP na staveništi

Koordinátor BOZP na staveništi

Kontroly a revize

Kontroly a revize

Reference

Napište nám

Mám zájem o tyto služby

Toto pole je povinné!
E-mail není ve správném tvaru
Toto pole je povinné!
Toto pole je povinné!
Odeslat poptávku
Čekejte...